FANDOM

Concept-art-crashed-ship-by-cory-strader-the-art-of-subnautica
Aurora
Statek zesłany, by przygotować planetę na kolonizację

Aurora to statek zesłany na planetę 4546B w celu "przerobienia" jej na zdatną do życia przed zesłaniem na nią statków kolonizacyjnych. Podczas wyprawy Aurora zostaje trafiona przez Prekursorski system ziemia-powietrze, co spowodowało poważną awarię kadłuba i zmusiło to do awaryjnego lądowania statku Aurora na powierzchni planety 4546B. Przed zderzeniem z powierzchnią planety z Aurory wystrzelono jedną kapsułę ratunkową w której znajduje się gracz.

Po paru dniach Aurora wybucha. Z Aurory zostaje już tylko otoczony promieniowaniem wrak i porozsiewane po dnie skrzynie ładunkowe, złom, złoża soli i części. Istnieje malutka wysepka przy Aurorze, która jest bogata w złoża soli i Złom. Może to być przydatna informacja dla graczy szukających materiałów na jedzenie, bądź Tytan.

Zderzenie

HabitatUpdateCode

Ukryty kod szesnastkowy

Więcej informacji co do celu i upadku statku Aurora zostało odtajnione 6 sierpnia 2015 roku w ukrytym poście na stronie developerów dot. aktualizacji Środowiska (ang. Habitat Update).

Klikając na ikony z napisem "LOG" porozsiewane po całym poście aktualizacji możemy odczytać krótkie fragmenty konwersacji pomiędzy dwoma pracownikami w siedzibie Kolonizacji. Można tam znaleźć nawiązania do serii gry Natural Selection.

Cała rozmowa wygląda mniej więcej tak:

Siedziba Kolonizacyjna - 15 minut przed kolizją Aurory z planetą 4546B

Kontroler: Sir raport!

Analityk: Madam, Aurora zniknęła z radarów. Ostatnia zarejestrowana pozycja to kolizja z planetą 4546B.

Kontroler: Czy wystrzelono kapsuły ratunkowe?

Analityk: Nie zarejestrowaliśmy jeszcze żadnej, Madam. A, i jeszcze coś.

Kontroler: Mów.

Analityk: Kiedy Aurora opuściła stację dokującą, to jej ekwipunek ratunkowy był wciąż na ustawieniach fabrycznych.

Kontroler: Czyli mówisz mi, że ich PDA działają w TRYBIE NORMALNYM?!

Analityk: Taka jest sytuacja, Madam... Madam co możemy zrobić?

Kontroler: Przynieście mi wszystkie mapy nieba, sprowadźcie mi wszystkich geeków i wzmacniacze koncentracji z tego budynku...

Analityk: Tak jest, Madam!

Kontroler: I do jasnej CHOLERY zbudujcie mi pakiet ulepszeń i znajdźcie mi drogę by ulepszyć je do wersji 1.1!

Analityk: Madam, nie posiadamy wystarczającej przepustowości by wysłać wszystko, ale myślę, że mogę zoptymalizować algorytm automatycznego formowania środowiska, by można było je zmieniać.

Kontroler: Czyli mówisz mi, że możemy mieć tam rozbitków z Terraformerami zdolnymi do zbudowania kamiennych twarzy na tej planecie? Do roboty!

Kontroler: Słuchaj, chcę te pakiety usprawnione! Nie będziesz przecież skupiał się na grupowaniu struktur powierzchni, gdy walczysz o życie na planecie przepełnionej kosmitami. Jeśli systemy energetyczne będą już w fazie Beta, to zapakujcie je i ruszać!

Kontroler: Opowiedz mi więcej o tej planecie, na której orbituje Aurora.

Analityk: Niezbadana. Zdatna do życia na niej. Pokryta Oceanem. Atmosfera wypełniona Tle-

Kontroler: Cofnij. Pokryta Oceanem?

Analityk: Potwierdzam. Czy coś to oznacza?

Kontroler: Oznacza to że jesteśmy w większych kłopotach niż myśleliśmy. Dajcie mi tu zespół od płynów!

Analityk: Pakiet Aktualizacyjny wysłany, Madam

Kontroler: Brawo. Teraz wracać do pracy.

Analityk: Madam, zespół potrzebuje odpoczynku.

Kontroler: Słuchaj! Ktokolwiek będzie mówił mi, że jest mu źle, niech wyobrazi sobie siebie na Aurorze. Oni są tam sami. Są przestraszeni. Są oblężeni w świecie przepełnionym koszmarnymi kosmitami - i będzie tylko gorzej! Jeśli nadal myślisz, że będzie ci lepiej odpoczywając niż pracując, by ci ludzie byli bezpieczni, to powiedz mi to, a zostaniesz przeniesiony. Jestem pewna, że izba przeniesień potrzebuje więcej ciał w konflikcie Kharaa.

Wypowiedzi Sztucznej Inteligencji

Aurora posiada wbudowane raporty stanów Aurory przed wybuchem.

Pierwsza wypowiedź

"Skanowanie Aurory. Zero oznak życia. Wykryto zabójcze promieniowanie. Główny rdzeń napędowy jest uszkodzony. Amplituda podstawowego pola ograniczającego rozprzestrzenianie się czarnej materii spadła do 36%. Kontynuacja monitorowania."

To jest pierwszy raport o stanie Aurory. Gracz może bezpiecznie zignorować to ostrzeżenie i powrócić do gry

AuroraAIFirstSpeech

Druga wypowiedź

"Ostrzeżenie! Odczyty z Aurory sugerują niekonsekwentne fluktuacje w podstawowym polu przechowywania czarnej materii. Naruszenie głównej komory napędowej może wywołać kaskadowy, kwantowy strumień detonacji."

Jest to drugi raport o stanie Aurory. Na tym etapie, gracz powinien zacząć zbierać materiały na Kombinezon Przeciwpromienny.
AuroraAISecondSpeech

Trzecia wypowiedź

"Ostrzeżenie! Odczyty z Aurory wykazują charakterystyczne niezgodności z całkowitą degradacją pola powstrzymującego rozprzestrzenianie się czarnej materii. Skoki w fluktuacjach kwantowych sugerują 83.5% szansy na niekontrolowaną detonację.

Jest to trzeci raport o stanie statku. Na tym etapie jest absolutnie niezbędne, by mieć Kombinezon Radiacyjny. Jeśli gracz nie wykonał kombinezonu teraz, musi go wykonać jak najszybciej.
AuroraAIThirdSpeech

Czwarta wypowiedź

"Nagły wypadek! Odczyty z Aurory wykazują poważną niestabilność centralnego rdzenia napędowego. Centralny reaktor czarnej materii osiągnie stan superkrytyczny za 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2."

Jest to czwarty i zarazem ostatni raport dotyczący Aurory. Jeśli gracz nie wykonał jeszcze kombinezonu, może go nadal wykonać, kiedy wiadomość zacznie być odtwarzana; ma dwadzieścia trzy sekundy na wykonanie go i wyposażenie się od początku tej wiadomości. Alternatywnie, gracz może kompletnie zignorować tworzenie kombinezonu.
AuroraAIFourthSpeech

Eksplozja

Kiedy centralny reaktor czarnej materii osiągnie stan superkrytyczny, Aurora eksploduje. Nadal jest możliwe pozostać żywym bez kombinezonu na tym punkcie. Jednak, radiacja może sięgniąć do kapsuły gracza, wymuszając na graczu przeniesienie się z dala od strefy promieniowania. 
AuroraExplosion

Eksplorowanie Aurory

Po Kilku dniach w grze, komputer statku ogłasza nieuchronny błąd odbudowy, doprowadzając do ostatecznego odliczania i wielkiej eksplozji statku. Czasomierz w grze startuje zawsze kiedy gracz odpala nową grę, bądź aktualizuje i przeładowuje stary zapis.

Wybuch jest skoncentrowany na przedniej części statku.

Dopiero po wybuchu Aurory gracz ma dostęp do eksplorowania statku i tylko przy założonym kombinezonie przeciwpromiennym. Ogień, trzęsienia statku i kapiąca rozgrzana stal może zaszkodzić graczu przy pierwszej wizycie. Wcześniejszym zagrożeniem są stworzenia o mianie Reaper Leviathans, pojawiają się one wokoło statku, do tego stworzenia łudząco podobne do znanych i lubianych przez graczy Headcraby, Jaskiniowe Pełzacze pojawiające się na pokładzie Aurory.

Wchodząc od przedniej części Aurory gracz może wejść w korytarz prowadzący w głąb statku. Po drodze gracz może znaleźć parę losowo rozmieszczonych skrzynek z przedmiotami. Idąc w głąb korytarza mamy rozwidlenie w lewą i prawą stronę. Prawa strona prowadząca do głębi statku została zablokowana przez rozpadający się statek pozostawiając nam tylko lewą stronę rozwidlenia. Lewa strona prowadzi nas do Pokoju z uszkodzonymi generatorami.

Pokój Generatora

W pokoju z generatorami znajdują się 4 duże generatory. Są one połączone pomostami, niektóre pomosty są w większym stopniu zniszczone i ukryte pod wodą. Generatory są pokryte dziurami, a gracz ma za zadanie ich naprawę. Naruszeń w strukturze generatorów jest w sumie 10, a gracz może je naprawić tylko za pomocą spawarki, usuwając tym samym promieniowanie.

Moduł Ulepszenia Akumulatora dla Cyclopa znajduje się w pokoju z generatorami. Stoi on na konsoli ulepszeń w centralnej części pokoju. Deweloperzy planują dodać Fragment Egzoszkieletu do pokoju z generatorami pozwalając na stworzenie Egzoszkieletu [1] Będzie to możliwe tylko poprzez zebranie odpowiedniego typu fragmentu przez gracza. Pijawki mogą zostać znalezione w wodzie wokoło generatorów. W statku znajduje się tunel łączący pokój z generatorami z powłoką statku prowadzący poza Aurorę.

Zasoby

Historia

Skrypt historii[2] znaleziony na trello, sugeruje, że pocisk dużej biomasy zdjął Aurorę, niszcząc wszystkie osłony statku. Część skryptu:

AUDIO: Use voice and sound effects over black screen to communicate the crashing of the ship. I think this is worth doing quickly and efficiently. Few audible dialog lines (and these only from PDA), otherwise just screaming, panic, alarms, explosions. This being said, I think we can tell a detailed story this way with a bit of care. I would almost split it into heart beats, with barely a few seconds of audio between each. The player character is running on adrenaline, and we are only hearing the major beats:

* BACKGROUND SFX: Normal operational background, hum of computer terminals, background chatter etc
* PDA: "Beginning planetary descent."
* SFX: Explosion
*Heartbeat*
* BACKGROUND SFX: Screaming, alarms, distant explosions, people running, player character panting as they run for a lifepod
* PDA: "Abandon ship. Abandon ship."
*Heartbeat*
* BACKGROUND SFX: Heavy footsteps and panting as PC sprints down a corridor; screaming and alarms in the distance
* PDA: "Lifepod available. Lifepod available." (Fade this line in over the first two sentences as PC approaches and boards the lifepod)

Fauna

Galeria

Przypisy

  1. https://trello.com/c/tdRPgi8f/4115-put-exo-fragment-on-crashed-ship
  2. https://docs.google.com/document/d/1zJ4pFiodZV10J9fEIv1X-rpSCzeP5zU_B9eLNj5Lp1w/edit?pli=1#heading=h.w6mvayqxpjf8

Więcej z Fandomu

Losowa wiki