FANDOM

Cyklop
CyklopAngielski
54.5 metrowa łódź podwodna, która zarazem jest mobilną bazą
Cyklop
2015-04-19 00060.jpg
Statystyki
Typ Pojazd

Cyklop to 54.5 metrowa (179 stóp) łódź podwodna sterowana przez gracza, która za razem może też być mobilną bazą podwodną. Może rozwijać prędkość aż do 14.4 Węzłów, bądź inaczej 7.4 m/s (27km/h).

Cyklop pozwala na zadokowanie Seamotha jako alternatywa do Włazu Dolnego.

Wbudowany Terminal znajdujący się na mostku statku pozwala graczowi na nadanie oryginalnej nazwy zawierającej maks 14 znaków dla swojej łodzi podwodnej. Terminal pozwala też na zmianę podstawowego koloru łodzi i nazwy. Cyklop może zostać zagospodarowany umieszczalnymi przedmiotami za pomocą Budowniczego.

Cyklop posiada komputer pokładowy zdolny do wypowiadania ostrzeżeń i uwag w razie niebezpieczeństwa. Poza tym Cyklop posiada radiolatarnię pokazującą jego położenie.

Instrukcja Obsługi

  1. Kliknij "LPM" będąc na mostku, by wejść w tryb pilota Cyklopa.
  2. Kliknij "LPM" będąc w trybie pilota, by uruchomić klakson.
  3. Poruszaj się do przodu i do tyłu za pomocą przycisków "W" i "S".
  4. Steruj na Lewo i Prawo przyciskami "A" i "D".
  5. Zanurzaj się Cyklopem przyciskiem "C" i wynurzaj przyciskiem "Spacja".
  6. Używaj myszki do rozglądania się.
  7. Kliknij "E", lub "PPM", by wyjść z trybu pilota.

Wpływ Głębokości

Cyklop nie otrzymuje żadnych obrażeń od kolizji powyżej 100 metrów zanurzenia. Jednakże, poniżej 100 metrów zanurzenia, gracz zostaje ostrzeżony przez komputer pokładowy słowami "PRZEKRACZANIE BEZPIECZNEJ GŁĘBOKOŚCI". Po tym ostrzeżeniu wszelakie kolizje będą zadawać nieuchronne obrażenia kadłubowi Cyklopa, wprowadzając wodę do środka statku. Wlewająca się woda gromadzi się po czasie na najniższym poziomie pnąc się do góry i zalewając wyższy poziom. Woda posiada swoją wagę, w efekcie siła wyporu łodzi zostaje zmniejszona. Zgromadzona ciecz może doprowadzić do przewrócenia się na bok, a nawet zatonięcia Cyklopa. Wnętrze łodzi podwodnej, będzie oznajmiało o obrażeniach otrzymanych od ciśnienia, kolizji z dnem morskim, rafami Koralowymi i wydmami. Jednakże gracz może usunąć wszystkie te naruszenia używając Spawarki. Kiedy główne (największe) uszkodzenia zostaną naprawione komputer pokładowy powiadomi gracza, że wszczęto procedurę automatycznego odpompowywania wody.

Cyklop posiada granice zanurzenia wynoszącą 200 metrów (656 stóp), po przekroczeniu danej granicy wszelakie pęknięcia kadłuba zaczną wpuszczać wodę do wnętrza łodzi. Jeśli gracz przekroczy granicę 200 metrów, komputer pokładowy ostrzeże gracza o przekroczeniu granicy i niebezpieczeństwie wynikającym z kolizji Cyklopa. W tym momencie dobrym pomysłem będzie wynurzenie się na głębokość 100 metrów, ponieważ naprawa Cyklopa poniżej 200 metrów głębokości jest niemożliwa co może doprowadzić do utraty łodzi.

Jeżeli na łodzi został zainstalowany Fabrykator to będzie on wyświetlał dodatkową kategorię o nazwie Łódź Podwodna. Jeżeli gracz jest w posiadaniu Schematu Wzmocnienia Kadłuba i Sztabka Plastali to będzie miał możliwość wytworzenia Modułu Wzmocnienia Kadłuba. Więcej modułów ulepszeń znajdziesz tu.

Energia

Cyklop potrzebuje Energii, by był zdatny to użytku. W pełni naładowany Cyklop może przepłynąć drogę długości 4450 metrów (44.5m/1%). W maszynowni możemy znaleźć Ogniwa Elektryczne. Za każdym razem kiedy poziom energii ogniwa elektrycznego spadnie do 0%, zostanie ono usunięte ze slotu na ogniwa elektryczne. W tym momencie gracz może wytworzyć nowe Ogniwo Elektryczne i dodać je w miejsce pustego slotu w celu "naładowania" Cyklopa. Jeżeli na pokład statku został dodany Fabrykator to będzie on pobierał energię z Ogniw Elektrycznych.

Moduł Ulepszenia Zasilania jest możliwy do znalezienia na Aurorze w Pokoju z Generatorami. Moduł ten zwiększa efektywność zasilania o 100% i pozwala graczu na przebycie odległości wynoszącej nie 4450 metrów, a 8900 metrów (89m/1%).

Cyklop nie traci energii na trybie Swobodnym i Kreatywnym.

Plany Przyszłościowe

Niezaimplementowany Egzoszkielet będzie używał stacji dokujących tak jak Seamoth[1].

Crafting

Cyklopa budujemy za pomocą Przenośnej konsoli pojazdów, używając odpowiednich przedmiotów wytworzonych uprzednio w Fabrykatorze. Poniżej znajduję się pełna lista potrzebnych materiałów.

Inventory background.jpgSztabka Plastali.png×5Inventory background.jpgSzkło Emaliowane.png×5Inventory background.jpgZaawansowany Zestaw Elektryczny.pngInventory background.jpgOlej maszynowy.pngInventory background.jpgOlej maszynowy.pngInventory background.jpgPlan Cyklopa.pngInventory background.jpgPrzenośna konsola pojazdów.pngInventory background.jpgCyklop.png

Galeria

Ciekawostki

  • Najlogiczniejszym wyjaśnieniem płytkiego zanurzenia statku jest długi i płaski kadłub oraz dziwny kształt łodzi, a nie "bąbel" z przodu statku jak uważa większość graczy.
  • Bok konsoli sterującej posiada logo korporacji "ALTERRA", rodzimej do noża "Alterra Arms". Alterra to korporacja znana z gry Natural Selection 2, tych samych twórców co Subnautica znanych pod nazwą Unknown Worlds Entertainment.[2]

Przypisy

  1. https://twitter.com/Subnautica/status/588726065553477637
  2. http://unknownworlds.com/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki