FANDOM

Kleszczawka to gatunek pasożytniczej fauny fauna zamieszkujący Kelp Forest oraz Sparse Reef.

W zatopionych częściach Aurory można także spotkać pewną ilość Kleszczawek.

WyglądEdytuj

Kleszczawka jest małym, pasozytniczym stworzeniem, przypominającym skrzyżowanie pijawki i kleszcza. Ma cztery wysuwane niebieskie macki, a także cztery małe kły, otaczające otwór gębowy, które służą do chwytania ofiary i pobierania krwi.

Jej ciało jest podzielone na segmenty, zakończone przezroczystym, rozdętym workiem z płetwami pływnymi po obu stronach. Ma również rzędy mięsistych wypukłości biegnących wzdłuż ciała.

Ciało Kleszczawki wydaje sie emitować słabe, bioluminescencyjne światło.

ZachowanieEdytuj

Kleszczawki zazwyczaj występują w stadach i sa wrogo nastawione do każdego typu fauny, zarówno żywej jak i martwej, a także do gracza.  Mają tendencjędo gromadzenia się w roju i pływania za graczem w małym promieniu po wykryciu jego obecności. Kleszczawki  przyciąga krew, także innych  Kleszczawek. Bądz ostrożny, bo zabicie jednej może przyciągnąc całe stado.

Atakują gracza przyczepiając sie do jego ramienia i zaczynają ssać krew co powoduje, że przezroczysty worek zaczyna sie wypełniać płynem. Nie powoduje to znacznych uszkodzeń ciała, ale z czasem może sie kumulować.  Atak Kleszczawki powoduje spadek poziomu sytości, więc gracz może zacząć głodować podczas ataku.

Aby zabić Kleszczawkę, gracz musi uderzać ją drugą ręką. Jeśli gracz aktualnie trzyma w drugim reku narzędzie, może użyć go do uwolnienia się od kreatury. Inną metodą zmuszenia Kleszczawki do zwolnienia  uchwytu, jest odpłynięcie na pewną odległość.

Kiedy Kleszczawka zabije inne stworzenie, nie uwalnia uchwytu ale kontynuuje wysysanie krwi.

Zaobserwowano próby przyczepienia się Kleszczawek do Seamotha. W takim przypadku, Kleszczawce nie udaje się przyczepić i zazwyczaj ginie z powodu uderzenia  w kadłub  Seamotha. 

Baza danychEdytuj

Bleeder-0

Prosty gatunek pasożytniczy, niewiele bardziej skomplikowany od pospolitej pijawki, ale tak samo paskudny.

  1. Plastyczny worek:
    Służy do zbierania i trawienia krwi pobranej od organizmów żywicielskich.
  2. Szczęki:
    Rzędy zębów i żuchwy dla przyczepiania się do skóry ofiar.
  3. Zachowanie:
  4. Mała prędkość i słabe mechanizmy obronne sugerują, że ewoluowały one głównie jako padlinożercy, ale są również skłonne do ataku na większe żywe stworzenia, mniej skłonne do do dostrzeżenia i podjęcia działań przeciwko temu pasożytowi.

Ocena: Niewygodny i niehigieniczny - Unikaj lub unieruchamiaj

GaleriaEdytuj