FANDOM

Concept-art-seamoth-submersible-by-pat-presley-the-art-of-subnautica
SeamothIkona en
Najmniejsza, ale najszybsza łódź podwodna
2015-04-19 00037

Seamoth to najmniejsza łódź podwodna w grze, ale za to najszybsza. Potrafi osiągać prędkość, aż do 25 węzłów, bądź 12.7 m/s (46 km/h).

Informacje ogólne

Po wejściu do Seamothu gracz zaczyna uzupełniać tlen. Ta opcja pozwala graczu nurkować głębiej, niż używając skutera wodnego.

Seamoth posiada zasoby energii w postaci ogniwa elektrycznego zamieszczonego na tyle łodzi. Alternatywnie Seamoth ładuje się będąc zadokowany w łodzi Cyclops, bądź we włazie dolnym. Ładując ją u alternatywnych źródeł, zabieramy im energię. Jeden naładowany Seamoth może przepłynąć 10650 metrów (106.5 m na procent energii) bez konieczności ładowania. 1 procent energii będzie ubywał bezwarunkowo co 18 sekund jeśli gracz będzie przebywał w pojeździe (nawet jeśli nie będzie się poruszał).

Seamoth posiada własną żywotność oddzieloną od żywotności gracza. Seamoth może ulec destrukcji po przez doprowadzenie współczynnika żywotności pojazdu do 0. Żywotność można stracić uderzając o przedmioty, bądź padając ofiarą ataków agresywnych stworzeń. Obrażenia mogą zostać naprawione za pomocą narzędzia naprawczego. Zawsze kiedy któryś z poziomów Seamotha spadnie do 0, to stanie się on nieużyteczny.

Wpływ głębokości

Notka: Bieżące (Czerwiec 2015), deweloperzy wyłączyli obrażenia od ciśnienia na niskich głębokościach, jeżeli dodano do Seamotha moduły ulepszeń zanurzenia.

Notka: Bieżące (Sierpień 2015), deweloperzy przywrócili obrażenia od ciśnienia na niskich głębokościach nawet, jeśli Seamoth ma dodane moduły ulepszeń zanurzenia (Tylko w trybie eksperymentalnym).

Seamoth posiada wyznaczoną bezpieczną granicę zanurzenia wynoszącą 125 metrów i granicę przeciążenia wynoszącą 225 metrów. Kiedy gracz płynący Seamothem przekroczy 125 metrów w dół, jego komputer pokładowy znajdujący się w Seamothu zakomunikuje nam "UWAGA: przekraczanie bezpiecznej granicy zanurzenia" i wyświetli wiadomość "OSTRZEŻENIE: Przekraczanie bezpiecznego zanurzenia wynoszącego 125 metrów. Kolizje będą powodować naruszenie struktury statku". Seamoth nadal będzie otrzymywał obrażenia przy kolizji ponad 125 metrami zanurzenia.

Przekraczając granicę 225 metrów głębokości komputer pokładowy zakomunikuje nam "OSTRZEŻENIE: Osiągnięto maksymalną głębokość. Nieuniknione uszkodzenia kadłuba" i wyświetli wiadomość "OSTRZEŻENIE: Zbliża się głębokość zgniecenia wynosząca 225 metrów. Uszkodzenia kadłuba nieuniknione! Powróć na bezpieczną głębokość jak najszybciej". Po tym ostrzeżeniu kadłub Seamotha zaczyna otrzymywać obrażenia od ciśnienia głębinowego zabierającego około 7% żywotności co sekundę.

Wpływ modułów Seamotha na bezpieczną głębokość

Liczba Modułów ulepszenia zanurzenia Bezpieczna głębokość Głębokość zgniecenia
1 325 metrów 425 metrów
2 525 metrów 625 metrów
3 725 metrów 825 metrów
4 925 metrów 1025 metrów

Niebezpieczeństwa

Aktualnie jedynymi niebezpieczeństwami dla SeamothaReaper Leviathany, Kościste Rekiny i Zgniecenia łodzi poprzez przekroczenie granicy zgniecenia. Zgniecenia są największym zagrożeniem, ponieważ tylko one mogą wywołać destrukcję Seamotha.

Crafting

Seamoth może zostać wytworzony przez gracza za pomocą Przenośnej konsoli pojazdów.

Bezwarunkowo, gracz musi najpierw znaleźć Fragment Seamotha i przeanalizować go używając Analizatora fragmentów.

Inventory backgroundTytanInventory backgroundTytanInventory backgroundTytanInventory backgroundOgniwo elektryczneInventory backgroundSzkłoInventory backgroundSzkłoInventory backgroundOlej maszynowyInventory backgroundPlan SeamothaInventory backgroundPrzenośna konsola pojazdówInventory backgroundSeamoth

Ulepszenia i Dostosowywanie

Seamoth może być dostosowany do potrzeb gracza za pomocą Konsoli Ulepszeń Seamoth. Konsola pozwala zmienić nazwę i kolor Seamothu. Konsola ulepszeń posiada wbudowany Fabrykator pozwalający na zbudowanie tylko i wyłącznie 4 typów modułów ulepszeń do Seamotha, które następnie można dodać do panelu Seamotha po jego lewej stronie.

Galeria

By zobaczyć całą galerię Seamotha odwiedź Seamoth/Galeria.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki