FANDOM

QuoteBar
TestQuoteIcon

Seamoth to szybki, bezpieczny środek transportu, ale pamiętaj, że pływanie jest dobre dla Twoich pośladków i poziomu endorfin. Plik:SeamothVO.ogg

― PDA, Dialogue

QuoteBar

Seamoth jest małą jednostką podwodną, którą można skonstruować za pomocą Przenośnej konsoli pojazdów. Jest to wszechstronny pojazd, który może poruszać się z dużą prędkością pod wodą i może być dostosowany za pomocą Konsoli ulepszeń pojazdów w Stacji dokującej. Przed skonstruowaniem 'Seamotha' 'gracz musi najpierw zeskanować jego trzy Fragmenty używając skanera. Można je znaleźć we wrakach na Trawiastym płaskowyżu i w Aurorze.

PrzeglądEdytuj

Gracz może wejść do Seamotha używając LKM lub 50px / XBOX A. Po wejściu do środka gracz może manewrować 'Seamothem' używając tych samych elementów sterujących, co dla pływania lub nacisnąć E lub 50px, aby wyjść z 'Seamotha' . Gracz może włączać i wyłączać reflektory "Seamotha" za pomocą PKM lub 50px. Do działania Seamoth wymaga energii z ogniwa elektrycznego. Za jednym ładowaniem Seamoth może pokonać około 10 650 metrów (106,5 m na procent energii), zanim ogniwo całkowicie się rozładuje. Aby naładować Seamotha, gracz może wymienić ogniwo elektryczne lub zadokować go w Stacji dokującej albo Cyklopie (pobierając energię do ładowania ogniwa Seamotha a z bazy lub Cyklopa. "Seamoth" wytwarza własny Tlen, o ile ma energię (wytwarzanie tlenu nie zużywa jego energii). Kiedy gracz wejdzie do Seamotha, który ma energię, jego tlen zostanie w pełni uzupełniony. Umożliwia to graczowi nurkowanie w głębszych obszarach oceanu, które nie są łatwo dostępne przez pływanie lub korzystanie z Seaglide. W porównaniu z Cyklopem i Kombinezonem Prawn, Seamoth jest znacznie szybszy i bardziej zwrotny, co czyni go doskonałym do eksploracji. Jest on jednak bardziej podatny na uszkodzenia, a nawet w pełni ulepszony nie może zejść na tyle głęboko, by zbadać najgłębsze biomy (takie jak Nieaktywna strefa lawy i Jeziora lawy). Po wejściu gracza do Seamotha, jego SI mówi "Witaj na pokładzie, kapitanie."

Plan Edytuj

Sztabka tytanuOgniwo elektryczneSzkłoSzkłoOlej maszynowyOłówArrow-right (1)Przenośna konsola pojazdówArrow-right (1)Seamoth

Zagrożenia Edytuj

Seamoth ma swój własny poziom Zdrowia, który zmniejszy się, jeśli zostanie zaatakowany przez wrogie stworzenia, uderzy w obiekty (w tym niektóre rośliny), będzie wystawiony na działanie temperatury wyższej niż 70 ° C lub zmiażdżony przez ciśnienie wynikające z nurkowania poniżej głębokości zgniatania. Gracz może naprawić te obrażenia za pomocą Narzędzia naprawczego. Po spadku poziomu zdrowia do 0%, Seamoth eksploduje.[1] Kwasowa solanka w Zapomnianej rzece zadaje Seamothowi okresowe obrażenia.

Siła ciągu Edytuj

Seamoth wytwarza wystarczająco duży ciąg do przodu, aby poruszać się z maksymalną prędkością około 12,7 m / s, oraz ciąg boczny pozwalający na poruszanie się z prędkością około 11,3 m / s. When you exit, the Seamoth will preserve its momentum and place the player behind it. The player should be careful not to exit the Seamoth while quickly moving with dangerous creatures around, as the Seamoth may move away from the player before the player can get back in, leaving them vulnerable to attack. Przy wychodzeniu, Seamoth zachowa swój pęd i to spowoduje, że gracz znajdzie się za nim. Gracz powinien uważać, aby nie wychodzić z Seamotha w ruchu, szczególnie jeśli w pobliżu znajdują się niebezpieczne stworzenia, ponieważ Seamoth może odpłynąć od gracza, pozostawiając go bezbronnym wobec ataku.

Ulepszenia i dostosowywanie Edytuj

Seamotha można dostosować za pomocą Konsoli ulepszeń pojazdów. Konsola pozwala na nazwanie Seamotha i zmianę jego kolorów. W konsoli wykonuje się także moduły ulepszeń dla Seamotha. Maksymalnie cztery z tych modułów można włozyć do panela ulepszeń znajdującego się na lewym skrzydle Seamotha.

Seamoth Pressure Compensator Mark 1

Moduł kompensacji głębokości

Zwiększa maksymalną głębokość zanurzenia, pozwalając pojazdowi na wytrzymanie większego ciśnienia. Każdy kolejny moduł podwaja dodatkową maksymalną głębokość poprzedniego. Efekt się nie kumuluje, w przeciwieństwie do pozostałych ulepszeń.
Wpływ na głębokość
Moduł glębokości Głębokość Zgniotu
Brak 200 metrów
Kompensator ciśnienia Seamotha wz1 300 metrów
Seamoth Storage Solution

Moduł ładunkowy

Moduł ładunkowy to pojemnik 4x4, który można zainstalować w każdym z 4 gniazd panela ulepszeń Seamotha. Każdy z pojemników może być dostepny na zewnątrz Seamotha.

Seamoth Hull Reinforcement

Wzmocnienie kadłuba

Trwała ochrona kadłuba przed kolizjami, eliminująca uszkodzenia w normalnych warunkach.

Seamoth Power Efficiency Module

Moduł sprawności silnika

Moduł sprawności silnika ponownie przetwarza zbędne ciepło, aby zminimalizować nieefektywność zasilania. Każdy moduł zmniejsza zużycie energii o 15%.
Seamoth Solar Charger

Moduł ładowania słonecznego Seamotha

Moduł ładowania słonecznego Seamotha to ulepszenie, które pozwala na doładowywanie baterii Seamotha kiedy znajduje się na słońcu.

Seamoth Perimeter Defense System

System obronny Seamotha

Generuje lokalne pole elektryczne odstraszające agresywną faunę. Aktywuje się przy pomocy LKM.

Seamoth Torpedo System

System torpedowy Seamotha

Standardowa wyrzutnia podwodna zaadaptowana do wystrzeliwania torped:

Seamoth Sonar

Sonar Seamotha

Dedykowany system do wykrywania i wyświetlania danych topograficznych na HUD. Aktywowany za pomocą LKM.

Baza danych Edytuj

Seamoth Data Bank Image

Seamoth to pojazd jednoosobowy z niezależnym, wymiennym ogniwem zasilającym z tyłu i w pełni konfigurowalnym wyglądem. Niskiej mocy, wielokierunkowe silniki odrzutowe umożliwiają mu funkcjonowanie zarówno w środowisku morskim jak i kosmicznym.

Większość statków dalekiego zasięgu posiada co najmniej dwa pojazdy tej klasy, które ułatwiają eksplorację i eksploatację małych ciał astronomicznych, jednak mogą one również być wytwarzane w standardowej konsoli pojazdów. Osiągi:

  • Maksymalna prędkość: 13m/s
  • Przyspieszenie: 5m/s/s
  • Zasięg na jednym ogniwie: 10km
  • Głębokośc zgniotu: 200m poniżej poziomu morza
  • Gniazd na moduły ulepszeń: 4
  • Wymiary: 3m x 1.5m x 1m
  • Załoga: 1

Seamotha można zmodyfikować, instalując moduły ulepszeń do panela ulepszeń zamontowanego na skrzydle. Obejmują one:

  • Zwiększona pojemność ładunkowa
  • Najwyższa moc
  • Kompensacja ciśnienia i kolizji
  • Ulepszony sonar
  • Możliwości obronne

NB Moduły te można wytwarzać tylko w Konsoli ulepszeń pojazdów zamontowanej w Stacji dokującej.

'Seamoth: Dotrze wszędzie, byle nie na lądzie.'

USZKODZONE

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Stary kompensator ciśnienia Seamoth (moduł głębokości) ma taką samą głębokość zgniatania jak moduł ultra wzmocnienia kadłuba Cyklopa. Jednak teraz jest nieosiągalny, ponieważ został zastąpiony przez moduł głębokości i nie można go ulepszyć. Jeśli gracz ma jeden, uważa się go za element oddzielny od Kompensatora ciśnienia.
  • SI Seamotha od czasu do czasu mówiła "Kocham to, kiedy wchodzisz we mnie" zamiast "Witamy na pokładzie, kapitanie". To był żart przemycony przez producenta dźwięków, Simona Chylinskiego. Po omówieniu sprawy z zespołem programistów, Simon usunął to, ponieważ w "Subnauticę" gra wielu nieletnich i całe rodziny.

Odniesienia Edytuj

  1. https://trello.com/c/8CIzIQaK/4606-make-seamoth-explode Dated June 24, 2015.